קטלוגים היוו חלק משמעותי בתעשיית המכירות מעסק-לעסק במשך עשרות שנים.
אבל כפלטפורמה להצגת מוצרים ושירותים למכירה הם תלויים נורא במידע ומחירים סטטיים ותהליך קנייה די מיושן.
בהמון תעשיות מסורתיות, קטלוגים מודפסים מילאו תפקיד חשוב בתהליך איסוף המידע לפני הרכישה, וההזמנות בוצעו ישירות מול נציגי מכירות, טלפון, פקס או מייל בהתאם.
העובדה היא:
כיום, 94% מהקונים במכירות מעסק-לעסק מחפשים מידע באינטרנט בנקודה כלשהי בתהליך הקניה. כשזה מגיע לרכישה אונליין, ב-2014, יותר מ2/3 (68%) מהקונים במכירות מעסק-לעסק רכשו מוצרים אונליין, והמספר רק גדל וגדל מאז.
עכשיו, יותר ויותר קונים מצפים שתהיה להם היכולת להזמין מוצרים אונליין בכל זמן שירצו, בלי שום התערבות אנושית.
מענה לדרישות
כדי לעמוד בקצב של התפתחות התעשייה, יותר ויותר חברות מסחר מעסק-לעסק עמדו בדרישות למודל מסחר אלקטרוני אינטרנטי על-ידי בניית אתר קטלוג ואתרי מוצר עם דגש על שיווק יעיל ונכון באינטרנט.
אבל, איך הם עושים את זה?
דבר ראשון, הם מתקדמים מדפוס לדיגיטל כדי שיוכלו להנגיש את כל המידע שלהם בדיוק לאיפה שנמצאים הלקוחות שלהם.
דבר שני, יש את אלה שלוקחים עוד צעד קדימה ומטמיעים את הקטלוגים האינטרנטיים שלהם עם פתרונות המסחר האלקטרוני שלהם, מה שמביא ללקוחות חוויית רכישה אינטרנטית חלקה יותר.
מקרה: איך להגביר משמעותית מהירות בשוק וברכישות אונליין >>
קטלוגי המכירות הם עדיין אבני הפינה למכירות מעסק-לעסק המודרניות, והם אפילו משפיעים על הרגלי הקניה של הלקוחות ומגבירים את המכירות בפורמט דיגיטלי כקטלוגים אלקטרוניים אינטראקטיביים.
רוצים לדעת מה החלק הטוב ביותר בכל זה?
תוכנות לקטלוגים אלקטרוניים חזקות יותר עכשיו מאי פעם, ויותר ישירים וברורים לשימוש.
בואו נסתכל על כמה מהפלוסים:
- לקוחות מוצאים את המוצרים והפרסומים שלכם בכל מקוםאם אתם לא נמצאים איפה שהלקוחות שלכם נמצאים, אתם מפספסים!
עם המעבר לדיגיטל, אנשים יכולים בקלות למצוא את הדילים שאתם מציעים, פרסומים, מוצרים, שירותים ומידע רלוונטי נוסף מכל מקום ומכל מכשיר. הם לא צריכים לסחוב איתם כמה קטלוגים מודפסים בני 800 עמודים להשוואת מחירים.זכרו:בניית אתר מכירות ומסחר אלקטרוני יעיל ואפקטיבי למכירות מעסק-לעסק מגיע ליותר לקוחות מקטלוג מודפס, מה שפותח עולם הזדמנויות חדש להשיג עוד לקוחות פוטנציאליים שיצפו בתכנים שלכם.
- עדכון מיידיבגלל שאפשר לעדכן באופן מיידי את הקטלוג האינטרנטי שלכם ולהוסיף תיאורי מוצר, תמונות ומחירים, הקונים שלכם תמיד ייראו מידע והצעות מעודכנות ממש בידיים שלהם. בכל פעם שהם יצפו בפרסומים שלכם, הם ייראו את הגרסה המעודכנת ביותר.
- הרחבת טווח הלקוחות שלכםקטלוגים אלקטרוניים עוזרים להגדיל את המכירות שלכם, בגלל שאתם לא מוגבלים להפצה דרך שירותי הדואר, סוכני מכירות או אירועי מכירה.עם הגרסאות הדיגיטליות, יש לכם אינסוף אפשרויות להגיע לקהל היעד שלכם. שווקו את הקטלוגים האלקטרוניים שלכם דרך:
א. קמפיינים דרך האימייל
ב. האתר שלכם
ג. מדיה חברתיתאחד היתרונות המשמעותיים ביותר של גרסה דיגיטלית הוא שאפשר לשתף אותה ברשתות החברתיות השונות, ביניהן פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, או אתרים תעשייתיים.
עם העובדה שאנחנו מופצצים במידע כל יום, חשוב לנו שהמידע שאנחנו מקבלים יהיה רלוונטי לצרכים ולרצונות הספציפיים שלנו. בפרסום בקבוצות שמתאימות לתחום שלכם או מעניינות את קהל היעד שלכם, אתם מקבלים גישה נרחבת ועקבית יותר לקהל.
כשאנחנו רואים משהו שרלוונטי לנו, יש לנו נטייה יותר גדולה להגיב לתוכן ולשתף אותו. שיתוף הקטלוגים שלכם ע"י לקוחות קיימים או פוטנציאליים יכול להגדיל את המכירות שלכם בצורה משמעותית.
בנוסף לקידום הקטלוגים שלכם בחינם, תוכלו גם להשקיע קצת כסף בפרסום אונליין לדוגמא באמצעות קידום אתר בגוגל בתוצאות אורגניות באמצעות חברות לקידום עסקים ברשת במטרה להרחיב את הגישה שלכם ללקוחות עוד יותר, וכאן חשוב מאוד למקד את הפרסומות שלכם לקהל היעד שלכם כדי לקבל המרה יותר גבוהה וטובה.
- חסכון בזמן בתהליך ההזמנהעם קטלוג מסחר דיגיטלי, אפשר לייצר מכירות מהר יותר מכל מכשיר – מחשב, טאבלט או סמארטפון. הגברת המהירות בתהליך השיווק חוסכת זמן גם לקונה וגם לספק.חלק מביסוס תהליך מכירה יעיל הוא הערוצים הדיגיטליים הנכונים. שילוב חנות עם הקטלוגים האלקטרוניים שלכם יקל בהרבה על תהליך המכירה. בצורה הזו, לקוחות יוכלו להזמין מתוך הקטלוגים בכל זמן שמתאים להם ומאיפה שירצו.
זה מטורף:
בחברות מסוימות זה חוסך להם 50% מהזמן שלוקח בדרך כלל לטפל בסוגים אחרים של הזמנות.ג'וזף רוברטס, מנהל פרסום המסחר האלקטרוני בחברת פרסום חובקת עולם, אומר:
אנחנו יודעים שפלטפורמת iPaper מתאימה לצרכינו העתידיים בתחום לחלוטין, וזה נהדר. עכשיו, שילוב החנות חוסך לנו זמן משמעותי מכל הזמנה, שכן התהליך מתבצע מהר יותר פי שתיים כהזמנה טלפונית.
בהתחשב בפתרונות ובצרכים, אפשר לבצע הזמנות דרך עגלת קניות ישירות מהקטלוג, מהאתר או דרך פונקציית קנייה באימייל, דרכו בסופו של דבר נשלחים המוצרים.
מיזוג הקטלוג האינטרנטי שלכם עם חנות המסחר האלקטרוני שלכם מאפשר ללקוחות שלכם לעבור מחיפוש לרכישת מוצרים.
- חיפוש טוב יותרקטלוגים אינטרנטיים מודרניים מאובזרים ביכולות חיפוש אינטראקטיביות. אפילו אם אתם מספקים אלפי מוצרים, תעודות, מסמכים, רשימות מחירים וכד', אפשר למצוא את המידע הרלוונטי תוך שניות ספורות.דוגמה בה תוצאות חיפוש מציגות את מספר העמוד מיידית
אז:
עם מידע מוצר מעודכן בידיכם, נציגי מכירות יכולים לענות ולחקור כל שאלה מהלקוחות שלכם באופן מיידי. עושים זאת בתחומים כמו:א. הצעת פתרונות נכונים למטלות ספציפיות.
ב. מציאת המחיר הטוב ביותר למטלה
ג. מתן מידע חשוב לגבי זמני משלוחתעודות, תיאורי מוצר, תעודות אחריות, רשימות מחירים, הוראות הרכבה וטיפול, דיווחי צרכנים וחומר שיווקי רלוונטי ניתן למצוא תוך שניות ספורות.
ההיבט המכריע הזה של מתן ערך ללקוח פוטנציאלי, כשהיועץ יכול לספק תשובות לשאלות – פשוטות ומסובכות – ממש כאן ועכשיו, מהווה חשיבות רבה ליועצי המכירות.
חברת המכירות מעסק-לעסק עמוסת המוצרים אמריקאית ידועה משתמשת בקטלוגים אינטרנטיים להאצת מכירות בגלל יעילות החיפוש.
- סקירה טובה יותרעם כל מה שצויין למעלה מגיעה גם סקירה טובה יותר שרישומים אינטרנטיים יכולים לספק.עם תיק מוצרים נרחב, חברות מכירות מעסק-לעסק נושאות בדרך כלל מספר רב של קטלוגים. בכך נראה שנגישות המידע יכולה להיות מעט מסובכת.
למזלן, כמו בעולם שמחוץ לרשת, תיקיות הן דבר מאוד שימושי. תיקיות דיגיטליות, שנקראות גם תיקיות אלקטרוניות, הופכות חיפוש להרבה יותר יעיל משהיה מחוץ לרשת.
הקטלוגים השונים יכולים להשמר במספר תיקיות, כדי שאפשר יהיה למצוא אותם מכל מקום שנראה הגיוני.
- קטלוגים אלקטרוניים מביאים תנועה לאתר שלכםמגזינים דיגיטליים וקטלוגים אלקטרוניים יכולים להיות מותאמים למנועי חיפוש, כך שיהיה אפשר למצוא אותם יותר בקלות אונליין. זה, שוב, מרחיב את הגישה שלכם ליותר לקוחות, בהשוואה לחומר מודפס.בשימוש בביטויי מפתח ארוכים והתאמה לביטויים ספציפיים אלה, הקטלוגים האלקטרוניים שלכם יכולים לעזור לכם להגיע לדירוגי SEO גבוהים יותר.
זכרו:
א. לכלול את הנושא בכתובת האתר
ב. לכלול את הנושא בכותרת
ג. לרשום טקסט מבוא הכולל ביטוי מפתח ארוךהורידו את כל אלה ויותר טיפים של SEO בספר האלקטרוני החינמי הזה:
- חוויה מותאמת אישיתעם קטלוגים אלקטרוניים למכירות מעסק-לעסק, יש לכם את האפשרות ליצור הצעות אישיות ללקוחות הפוטנציאליים השונים שלכם.במקום לנקוט בגישת ה"אחד בשביל כולם", בה שולחים את אותו הקטלוג לכל הלקוחות הפוטנציאליים, אתם יכולים למצוא את קהל היעד שלכם בשימוש בשפה שלהם, המטבע שלהם, לוגואים, מותגים, תמונות ועוד.
התאמה אישית של התוכן הוכיחה את עצמה כיעילה כאשר משתמשים בקטלוגים אלקטרוניים כדי ליצור קטלוגי מוצרים אינטראקטיביים לשותפים פוטנציאליים חדשים.הצעות אישיות ועלונים אלו מכוונים במיוחד לשותפים הפוטנציאליים ע"י שימוש בלוגו, העדפות, ורשימת מחירים. בגלל שזה נראה כל כך אישי, זה עוזר לתפוס את תשומת לבם של לקוחות, מעורר שיחה ולבסוף – שותפות.
בשורה התחתונה –
אם אתם עדיין לא עוברים לדיגיטל ועדיין לא משתמשים במרכיבים הפשוטים שיכולים לתפוס את תשומת לבם של הקוראים שלכם, הסיכוי לאבד לקוחות פוטנציאליים רק גדל וגדל.