מבט על התחום קידום אתרים ושיווק ברשת כולל קורסים ובתי ספר ללימודי שיווק
במאמר הזה ננסה להסתכל על התחום לקידום אתרים ושיווק באינטרנט בזווית של אדם שרוצה להיכנס לתחום חדש ולצורך כך מבקש לרכוש ידע שיהיה נחוץ עבורו בתחום, בכדי להתקבל לעבודה באחד החברות לקידום אתרים בישראל או אפילו מקדם אתרים ומשווק ברשת בתוך אחת החברות שאין לה קשר לקידום אתרים, אך בגלל גודלה, מבינה החברה שבכדי לשכוק שרותיה של חברת קידום אתרים, תצטרך להשקיע בפעילות סכומים גבוהים עברו שרותי שיינתנו מבחוץ, אז למעשה האדם החדש שמבקש להיות חלק מן תעשיית הפרסו, יהפוך לעובד INHOUSE ויוכל להעניק שרותי קידום אתר החברה ושיווק שרותים שלה או מוצריה ברשת.
האם הכל כל כך פשוט כפי שזה עלול להישמע?
אך לפני שאותו אחד ימלא את התפקיד, עליו לרכוש ידיע וניסיון מעשי בתחום הקידום ובדיוק למטרה זו קיימים היום חברות קידום רבות שמציעות קורסים להקניית ידע הדרוש, כאשר אחד הקורסים הינו קורס קידום אתרים ושיווק באינטרנט להכשרת מקדמי אתרים ומשווקי באינטרנט.
למעשה הקורסים לקידום מכשירים אנשים עם רמות ידע שונות להעניק שרותי קידום עסקים ברשת ולהביא למצב, בו עסקי החברה שמקבלת שרותים מאנשים אלו, צומחים מחודש לחודש, משנה לשנה, כאשר אם נשווה גרפים של מצב לפני תחילת פעילות הקידום אל מול גרפים שלאחר תחילת הפעילות, נראה בבירור שיפור ניכר כולל כמובן הכנסות החברה בעקבות הפעילות.
מה בדרך כלל מביא למצב של שיפור בגרפים של התנועה לאתר מקודם ושיפור במכירות?
כמו בכל תחום, גם בתחום שיווק באינטרנט וקידום אתרים מצריך ממשתתפי הקורסים והכשרות מקצועיות לצבור שעות לימוד בהתאם לרמת הידע המקדים, כאשר במהלך הלימודים (שלעיתים יכולים להיות אף אחד על אחד), תלמידים לומדים דברים בסיסיים שעל גביהם מבוססת רשת האינטרנט כגון פרוטוקולים להעברת מידע ברשת (FTP, HTTP, HTTPS וכד'), עיקרון פעילות של מנועי חיפוש (לדוגמע בינג, גוגל, יאהו, יאנדקס ודומיו), מבנה רשת עולמית (אינטרנט), שרתים (תוכנה כגון APACHE, IIS וכמובן בשילוב חומרה), מה זה כתובת IP ויאך מתבצעת חלוקתן בעולם בלי לגרום לביות העברת מידע באופן מדויק אל המחשב שביקש לקבלו, מה זה ספק אינטרנט (לדוגמא בזק בינלאומי, נטוויז'ן, 012 וכד'), שפת HTML הבסיסית לעיצוב עמודים באתרי אינטרנט, גיליונות סגנונות (או בשמם הידוע יותר CSS), מבנה של כל דף HTML וכמובן תגים כגון TITTLE להוספת כותרות לעמויד האתר, תג DESCRIPTION להוספת תיאורים לדפים שונים באתרים, תג A ליצירת קישורים פנימיים וחיצוניים, תג IMG שמאפשר לכלול באתרים תמונות שונות, מושג JAVASCRIPT וכמובן הרחבתו – שפת תכנות צד לקוח שמאפשרת להפעיל ולהריץ סקריפטים שונים במורכבותם בתוך דפי האינטרנט של אתרים שונים ולעיתים פותרים בעיות מורכבות ללא צורך בהפעלת טכנולוגיות הרבה יותר מורכבות ועקב כך, גם יקרות הרבה יותר.
אני בטוח שרבים שמעו על שפות תכנות כגון PHP, ASP, DOT NET , TCL, PERL, PYTHON ושפות נוספות, אך שימו לב שלא בהכרח יש צורך לדעת אחד או יותר מהן (אם כי זה בהחלט יכול רק לעזור), כי בסופו של הדבר שפות אלו מציגות כל דף ברשת באמצעות שפת עיצוב עמודים ושמה בעולם HTML.
אם חשבתם שבזה נגמר הסיפור, אז טעיתם ובגדול :-).
לא דברנו על כלים שונים שעוזרים לנו מאוד במהלך פעילות הקידום והשיווק של עסקים שונים בתחומים שונים ברשת – הכוונה לכלים כגון גוגל אנליטיקס, תג מנג'ר, תוכנות לבדיקות מיקומים של אתרים לפי מילות מפתח שהגדרנו כיעד לקידום אורגני בגוגל לדוגמא או במנועי חיפוש אחרים וזאת על-פי העדפות של קהל יעד של אותה מדינה, בה פועלת החברה, שאת האתר שלה אנו מקדמים.
הכלים הנוספים שמאוד עוזרים לנו לפעילות הקידום הם כלים לביצוע סריקות אתרים במטרה לאתר שגיאות או סוגיות נוספות שמצריכות לקבל התייחסות הולמת גם הן.
לדוגמא באמצעות סריקות של תוכנה כגון SCREAMING FROG , תוכנה WEBSITE AUDITOR או תוכנה XENU, ניתן לגלות עמודים באתר שלא הוגדרו בחלק מהם תיאורים של דפים או אפילו כותרות TITLE, אשר מהווים חלקים בלתי נפרדים במהלך דירוגים שגוגל או כל מנוע חיפוש אחר מעניק לדפים שונים של אתר מקודם בתוצאות החיפוש שלו.
למעשה ככל שהגדרות שפורטו למעלה יהיו מדויקות ומלאות יותר עם כמות שגיאות השואפת לאפס, כך גדלים הסיכויים של אתר כזה או אחר להופיע גבוה יותר בתוצאות חיפוש של גוגל או באנגלית ב-SERP.
האם כל זה מספיק בכדי להפוך למקדם אתרים מוצלח באינטרנט?
האמת? – התשובה היא די פשוטה – לא וזאת בגלל שתחום האינטרנט מתפתח כל הזמן, הרי גם גישות שהיו נכונות לפני כמה חודשים לא בהכרח יהיו תקפות היום ולכן יחד עם תהליך הלימודים בקורסים לקידום אתרים יש צורך בראיה שיווקית רחבת היקף ויכולת של תלמידים להסתכל על התחום בצורה קריאטיבית ומופשטת ככל הניתן תוך מתן התייחסות לניואנסים קטנים שבמבט הראשון יכולים להיראות לא חשובים במיוחד, אך בעלי השלכות מרחיקות לכת וכמובן שימוש בידע שנרכש במהלך הלימודים בקורסים לקידום לטובת הבנה עמוקה יותר של התחום ורכישת ניסיון על-ידי שימוש מעשי בידע שנרכש רק אז לדעתי יהיה סיכוי מאוד גדול להתקבל לתפקיד משמעותי עבור כל עסק ועסק בדרכו אל הפסגה בצמרת תוצאות החיפוש של מנויע חיפוש נפוצים היום.
שיהיה לכם בהצלחה בתחילת דרכיכם בעולם קידום אתרים ושיווק באינטרנט!