בשנים אחרונות ניתן לראות אתרים רבים חדשים עולים לאוויר, כשהם מבוססים על מערכת קוד פתוח וורדפרס.
חברות בניית אתרים ותיקות וגם חדשות התחילו להשתמש במערכת לבניית אתרים מרהיבים ובעלי יכולות יוצאות דופן, כשאר לפני כעשור הייתה מערכת בשימוש בעיקר לבלוגים (יומני רשת פשוטים וקלים לשימוש ותפעול גם ללא רקע בתכנות וקוד).
למה מערכת וורפרס כל-כך עדיפה על מקדמי אתרים?
אז קודם כל יש לדעת שמערכת וורדפרס היא מערכת קוד פתוח, כאשר מפתחים בכל העולם עובדים לטובת פיתוח יכולות שלה על-ידי פיתוח והוספת תוספים שונים שמרחיבים את היכולות שלה.
אם אמרנו לגבי תוספים, זה המקום לציין שהמערכת בנויה משלושה חלקים עיקריםם – גרעין המערכת (ייסודות שלה), תוספי וורדפרס שמוסיפים ומרחיבים את היכולות שלה ותבניות שמייצרות אתרים עם נראות שונה (חלק מתבניות הן תבניות ללא תשלום, בעוד שחלקן הן בתשלום. זה המקום לציין שיש תבניות ללא תשלום עם חלקים שונים שמרחיבים את היכולות של תבניות אלו שניתן להפעיל רק לאחר רכישת רישיון להפעלת אפשרויות אלו).
קלות התקנה והפלעה – גם שני נושאים אלו מאוד, מאוד פשוטים וניתן ליישם אותם תוך כחצי שעה עד שעה.
כל הסיבות האלו הופכות אותה למועדפת על-ידי מקדמי אתרים רבים שמציעים קידום אתרי וורדפרס בגוגל וערוצי פרסום ושיווק נוספים כשרות עיקרי של פעילותם ברשת האינטרנט.
אך לקדם נכון אתר וורדפרס בגוגל להשגת תוצאות טובות ומיקומים גבוהים?
קידום אתרי וורדפרס אינו שונה מקידם כל אתר אחר שמבוסס על מערכת אחרת כמו ג'ומלה, דרופל או כל מערכת שנכתבה בצורה מותאמת לצורכי לקוח, אך בגלל שכוללת ממשק מאוד פשוט ונוח (פשטות ונוחות המערכת בצורה של תכנון ממשק משתמש בצורה אינטאיטיבית שלמעשה כל בן אדם אחרי הדרכה די קצרה ופשוטה, יוכל לנהל כל אתר שמבוסס על מערכת לניהול תכנים מסוג וורדפרס), תהליך הקידום הופך להרבה יותר פשוט.
אז, אם אנו רוצים לדעת איך מקדמים אתרים בגוגל? – נציין מספר נקודות שיש לקחת בחשבון בעת עבודת הקידום.
כל תהליך קידום חייב להתחיל בבדיקת נושה, בה יש לבצע את פעולות הקידום.
לאחר מכן נתחיל עבודת מחקר מילות מפתח, אותן עשויות להיות מחופשות על-ידי לקוחות פוטנציאליים של הלקוח שלנו.
לאחר שיש לנו מחקר מילים (ביטויים לקידום), ניתן להתחיל בעבודת כתיבת תכנים על-פי אותם הביטויים בשביל להראות לגוגל את הקשר לש האתר לשנו לתחום, בו פועל האתר.
לא נשכוח לבצע קישוריות פנימית בין עמודים שונים של האתר, כאשר קישורים אלו מאפשרים לגושלים לעבור בין דף לדף באופן אורגני ומועיל לקבלת מידע עשיר ביחס לשרות או מוצר שמוצע באתר מקודם בגוגל.
לאחר שהכל מוכן, נוסיף לאתר לשנו תמונות אווירה או תמונות אמתיות של הצוות של החברה, קבצי וידיאו וקבצי שמע במקומות, בהם זה נדרש.
וכעת הגיע הזמן ליידע את גוגל אל אתר חדש – את הפעולה נוכללבצע באמצעות SEARCH CONSOLE של גוגל על-ידי משלוח מפת אתר מסוג XML שלמעשה כוללת רשימת כל הדפים של האתר שלנו.
לאחר משלוח מפת האתר לגוגל, סורקים של גוגל מגיעים לאתר חדש וסורקים את כל הדפים שלו, כאשר לאחר מכן אלגורטם של גוגל מחשב את כל הפרמטרים של האתר והתוצאה תהיה למעשה המיקום שלו בתוצאות חיפוש אורגניות של גוגל.
ככל שמיקום האתר לפי ביטוי כזה או אחר גבוה יותר, כך מצא גוגל את האתר שלנו רלוונטי יותר לביטוי הספציפי מאשר אתר אחר שממוקם עבור אותו הביטוי במיקום נמוך יותר.
אם ארצה להקים אתר וורדפרס באופן עצמאי – איפה אני משיג אותה?
מערכת לניהול תוכן וורדפרס מופצת ברשת ללא תשלום, כאשר הכתובת של האתר הרשמי של הפרויקט הינה: https://wordpress.org/
אחרי הורדת הגרסה העדכנית ביותר של וורדפרס, תוכלו לעלות אותה לשרת FTP של חברת האחסון שלכם ותוך כשעה אחת, יהיה לכם אתר וורדפרס עובד.